Thuisadministratie LEFO

Een vrijwilliger geeft je tijdelijke hulp bij administratie en helpt om zaken op een rijtje te krijgen en houden.

Hulp nodig?

Heb je moeite met het op orde houden/brengen van je administratie? Vind je het moeilijk om contact op te nemen met instanties? Open je je post niet meer? Meld je dan aan bij de Thuisadministratie van Humanitas. Vrijwilligers van de Thuisadministratie ondersteunen je in de thuissituatie bij het voeren van je financiële administratie. Zij helpen een administratie op te zetten of op te ruimen. Zij steunen in de contacten met instanties en helpen met het schrijven van 'moeilijke' brieven. Ook kunnen zij bij grote schulden hulp bieden op weg naar een schuldregeling bij de GKB.

Zelf vrijwilliger worden?

Vind je het leuk om een administratie op te zetten? Houd je ervan om 'vuilniszakken' met post uit te zoeken? Wil je mensen inzicht geven in hun inkomsten en uitgaven? Dan is dit project echt iets voor jou. De tijdsinvestering van onze vrijwilligers is divers. Hierover kunnen afspraken worden gemaakt. Je krijgt als vrijwilliger ondersteuning van een beroepskracht. Ook houden wij een aantal keren per jaar een vrijwilligersbijeenkomst. Nieuwe vrijwilligers kunnen (afhankelijk van het cursusaanbod) een basistraining thuisadministratie volgen.
Bekijk ook de vrijwilligersvacatures.

Brochure voor hulpverleners

Humanitas heeft een informatieve brochure ontwikkeld die hulpverleners kunnen gebruiken bij de begeleiding van mensen met financiële problemen. Klik hier om de brochure te downloaden.

 

Inloopspreekuur Geldvragen – Humanitas

Heb je vragen over geld, het invullen van formulieren of over je administratie? Heb je schulden en weet je niet meer hoe het verder moet? Je bent welkom bij ons inloopspreekuur voor advies en ondersteuning.

Onze deskundige vrijwilligers staan voor je klaar. Een afspraak maken is niet nodig. Neem je papieren en formulieren mee, we gaan er vertrouwelijk mee om. De hulp is gratis en wordt nergens geregistreerd. Het is daarom vrijblijvend, je houdt zelf de regie.

Wij geven informatie en advies en bieden praktische ondersteuning bij:

  • Ordenen van de administratie
  • Lezen en uitleggen van brieven  
  • Maken van een overzicht van inkomsten en uitgaven
  • Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget
  • Gemeentelijke regelingen, zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding
  • DigiD
  • Contact met instanties

Kom langs!  

elke dinsdag van 13:00 tot 14:30 uur

Wijkbedrijf Selwerd, Bottelroosstraat 3

Kun je niet naar het spreekuur komen, maar wil je wel graag hulp van een vrijwilliger van Humanitas? Dan kun je bellen naar ons meld- en informatiepunt 050 312 6000 of mailen naar mip.groningen@humanitas.nl.

Thuisadministratie

Heb je moeite met het op orde houden/brengen van je administratie? Vind je het moeilijk om contact op te nemen met instanties? Open je je post niet meer? Meld je dan aan bij de Thuisadministratie van Humanitas.

//www.youtube-nocookie.com/embed/DNVq8j9y3j4