Aa en Hunze

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. En door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld als je partner overlijdt, of als je gaat scheiden of je baan kwijtraakt. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften op je wachten, of dat er rekeningen zijn die je allang had moeten betalen. Blijf niet te lang rondtobben, maar laat je helpen. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder. 

Een vaste vrijwilliger met administratieve kennis komt geregeld bij je thuis en helpt met het (weer) op orde brengen van uw administratie. Bij grote schulden of problemen kan onze vrijwilliger helpen bij het zoeken naar een oplossing.

Je bent verzekerd van deskundige hulp. Onze vrijwilligers worden door ons geschoold of hebben al veel ervaring. Zij kunnen met hun vragen altijd terecht bij een beroepskracht van Humanitas. Omdat ze met vertrouwelijke informatie werken, worden ze door ons zorgvuldig geselecteerd. Elke vrijwilliger beschikt over een Verklaring Omtrent Gedrag.

Je blijft zelf verantwoordelijk. De vrijwilliger neemt jouw administratie niet over, je blijft zelf verantwoordelijk en maakt de keuzes. Ons uitgangspunt is dat je na verloop van tijd zelf weer je administratie doet. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan dit project.