Coördinator vrijwilligerswerk Thuisadministratie en Artsenbegeleiding

Het team van Humanitas, Amsterdam en Diemen, bestaande uit 28 enthousiaste medewerkers, begeleidt circa 1000 vrijwilligers bij de ondersteuning van deelnemers in Amsterdam en Diemen.

Het thema Thuisadministratie heeft als doel mensen te ondersteunen bij het op orde krijgen van hun financiële administratie. Er zijn twee projecten: het maatjesproject en de financiële inlopen Grip op je Geld in Amsterdam. Dankzij de inzet van vrijwilligers krijgen mensen weer grip op inkomsten en uitgaven en worden (grotere) problemen voorkomen. 

Binnen het thema Eenzaamheid (met als doel mensen met weinig sociale contacten te ondersteunen) is er een vacature voor een coördinator Artsenbegeleiding voor een aantal uren.

Op dit moment zijn we binnen het team Amsterdam en Diemen op zoek naar een enthousiaste:

Coördinator Vrijwilligerswerk Thuisadministratie en Artsenbegeleiding m/v
24 uur per week, standplaats Amsterdam

Het team Thuisadministratie bestaat uit 3 beroepskrachten en ongeveer 130 vrijwilligers.

De functie:

  • Werven en selecteren van vrijwilligers;
  • Mede vormgeven, ontwikkelen en uitvoeren van trainingen voor de uitvoerende vrijwilligers;
  • Begeleiding en coaching van uitvoerend vrijwilligers en stagiaires, in de verschillende activiteiten van Thuisadministratie;
  • Je bent eindverantwoordelijk voor het matchen, koppelen en de afronding in ieder geval in stadsdeel Zuid;
  • Opbouwen en onderhouden van een netwerk met relevante organisaties en externe relaties in jouw stadsdeel Zuid;
  • Coördinatie van de Grip op je Geld inloop in de stad;
  • Coördinatie van artsenbegeleiding;
  • Onder de aandacht brengen van ons aanbod bij relevante doelgroepen;
  • Verzorgen van publiciteit rond het project in jouw werkgebied;
  • Opstellen van rapportages van de activiteit.

Wat we vragen:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur op sociaal-maatschappelijk, economisch of sociaaljuridisch gebied;
  • Affiniteit met het thema Thuisadministratie en kennis van de thema’s Armoede en Schulden;
  • Ervaring en affiniteit met de doelgroep en vrijwilligers;
  • Affiniteit met / kennis van sociale kaart van Amsterdam en Diemen;
  • Ervaring met projectmatig werken en coördinerende taken;
  • Mensen-mens, geduldig en flexibel;
  • Resultaatgericht en proactief;
  • Bereidheid om af en toe buiten kantoortijden te werken.

Wat we bieden:

  • Aanstelling voor een jaar. Verlenging behoort tot de mogelijkheden;
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform Cao Sociaal werk, schaal 8 maximaal € 3.624,- per maand op basis van een 36-urige werkweek;
  • Individueel keuzebudget beschikbaar voor vakantiegeld, eindejaarsuitkering, opleiding;
  • Een zelfstandige en veelzijdige functie

Solliciteren:

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen Gerda Veen via 020-7736542. Je sollicitatiebrief met cv mailen naar kantoor.amsterdam@humanitas.nl.
Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten de voorkeur.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

Terug naar het nieuwsoverzicht