Assen

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Wij helpen u weer overzicht te krijgen in uw administratie

 Alweer een aanmaning of een brief waar u niets van snapt? Maakt u de post niet eens meer open? Is uw administratie een rommeltje? Neem dan contact op met Thuisadministratie van Humanitas.

Wat houdt Thuisadministratie in?

Een vaste vrijwilliger met administratieve kennis komt geregeld bij u thuis en helpt met het (weer) in orde brengen van uw administratie. Bij grote schulden of problemen kan de vrijwilliger helpen bij het zoeken van een oplossing.

 Onze vrijwilliger kan u onder andere helpen met:

  • het in kaart brengen van inkomsten en uitgaven
  • het schrijven van brieven naar instanties
  • tips voor zuiniger omgaan met geld
  • advies bij 'lastige' rekeningen of brieven
  • het ordenen van uw administratie
  • het aanvragen van inkomensondersteuning of kwijtscheldingen

 

Wanneer is Thuisadministratie iets voor u?

Deze gratis dienst van Humanitas is iets voor als u...

  • nooit eerder de administratie hebt gedaan en geen idee hebt waar u moet beginnen 
  • een tijd niets aan uw administratie hebt gedaan en het overzicht kwijt bent
  • in de schulden bent geraakt en er niet meer uitkomt
  • onvoldoende op de hoogte bent van de regelingen voor mensen met een laag inkomen

 

U bent verzekerd van deskundige hulp

Onze vrijwilligers worden door ons geschoold of hebben al veel administratieve ervaring. Ook komen de vrijwilligers regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen. Omdat ze met vertrouwelijke informatie werken, worden ze door ons zorgvuldig geselecteerd. Elke vrijwilliger moet onder meer beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag.

U blijft zelf verantwoordelijk

De vrijwilliger neemt uw administratie niet over: u blijft zelf verantwoordelijk en maakt de keuzes. U komt daarom alleen in aanmerking voor deze ondersteuning als u tekenbevoegd bent. Ons uitgangspunt is dat u na verloop van tijd zelf weer uw administratie gaat doen.

 

Aanmelden?

  1. Neem contact op met tel: 06- 30220380 of mail naar thuisadministratieassen@gmail.com
  2. Na uw aanmelding volgt een kennismakingsgesprek.
  3. Wij brengen u in contact met een vrijwilliger.

 

Ook als u vrijwilliger wilt worden kunt u het bovenstaande nummer bellen of een e-mail sturen.