De Friese Meren

Humanitas Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen en te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. En door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld als je partner overlijdt, of als je gaat scheiden of je baan kwijtraakt. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften op je wachten, of dat er rekeningen zijn die je allang had moeten betalen. Blijf niet te lang rondtobben, maar laat je helpen. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Wat kan er gedaan worden?

Vrijwilligers van onze afdeling komen bij je thuis of gaan met je naar een instantie om een bepaalde zaak te regelen. Ook kan er ondersteuning worden gegeven bij het invullen van formulieren of declaraties.

Vrijwilligers

De vrijwilligers zijn een (tijdelijk) maatje om je te steunen. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je financiële administratie en u maakt uw eigen keuzes.

De vrijwilligers hebben ruime ervaring op dit terrein. De vrijwilligers van Humanitas zijn verplicht volledige geheimhouding in acht te nemen en zijn in het bezit van een "Verklaring omtrent gedrag".

Kosten

Aan deze ondersteuning zijn geen kosten verbonden.

Informatie en ondersteuning

Voor meer informatie en/of ondersteuning, kunt je contact met ons opnemen:

Na de aanmelding volgt een intakegesprek met één van de coördinatoren van de werkgroep Thuisadministratie. Daarna wordt je in contact gebracht met één van onze vrijwilligers.