De Friese Meren

Vrijwilligers thuisadministratie

Er is de laatste maanden sprake van een behoorlijke toename van het aantal aanvragen voor hulp in de thuisadministratie. Nieuwe vrijwilligers zijn daarom meer dan welkom

Heb je zin om mensen te helpen die het even niet zien zitten met hun eigen financiƫn en administratie ?

Heb je zin om hun een steuntje in de rug te geven zodat ze de draad weer zelf kunnen en gaan oppakken ?

Heb je een luisterend oor, heb je geduld en weet je vervolgens van aanpakken?

Dan is vrijwilliger bij de thuisadministratie iets voor je

Je hebt ongeveer 4 uren per week beschikbaar waarin je 2-5 mensen begeleid, afhankelijk van de zwaarte van de hulpvraag.

Het kan gaan om onder andere

Wegwerken van achterstallige "stapels "papieren. Het aanleren en inrichten van een opbergsysteem. Het geven van inzicht in inkomsten en uitgaven en leren hoe deze in evenwicht zijn te brengen. Het maken van afspraken met schuldeisers als er schulden zijn of dreigen te ontstaan. Het contact leggen met instanties voor verdere hulpverlening en helpen bij het invullen van soms lastige formulieren.

Omdat je met vertrouwelijke informatie omgaat wordt een Verklaring van Goed Gedrag aangevraagd.

Reiskosten worden vergoed en ook verdere onkosten in overleg met de coordinatoren van de thuisadministratie. Daarnaast zijn er opleidingsmogelijkheden.

Heb je belangstelling dan wel heb je nog vragen, mail dan naar ta.defriesemeren@humanitas.nl of bel 06-27444878. Uiteraard kun je ook mailen en bellen naar onze algemene nummers: defriesemeren@humanitas.nl en 06 24173306