Jaarverslag Humanitas Deventer 2018

Steeds meer Deventernaren doen een beroep op ons voor ondersteuning.

Aan de hand van onze zes activiteiten (Jongerenmaatjes Match, Home-Start, Begeleide Omgangsregeling, Steun bij verlies en rouw, Match&Connect en Steungezinnen) informeren wij je met dit jaarverslag over deze activiteiten en de resultaten van het afgelopen jaar. Ons aanbod staat als een huis. De kwaliteit van ons vrijwilligerswerk en de innovatiekracht die Humanitas van oudsher heeft, kunnen wij goed benutten voor de mensen in Deventer die een steuntje in de rug nodig hebben.

We zien dat er in onze samenleving een tweedeling bestaat. Een grotere groep mensen leeft in (langdurige) armoede en niet iedereen kan goed meekomen. Gemeenten zijn verantwoordelijk geworden voor een groot deel van de zorg, maar de financiĆ«le middelen daarvoor zijn verminderd.

Er wordt meer verwacht van mantelzorgers en vrijwilligers. We merken dat steeds meer Deventenaren een beroep op ons doen voor ondersteuning. De afgelopen twee jaar is het aantal deelnemers, vrijwilligers en medewerkers gegroeid. Ons werk staat of valt met het hebben van voldoende deskundige vrijwilligers en - om hen op te kunnen leiden en te begeleiden - van financiƫle middelen.

Jaarverslag Humanitas Deventer kun je hier ophalen.

Eventueel kun je ook de papieren versie ophalen op ons adres:

Rode Kruisgebouw H.G. Gooszenstraat  10, 7415 CL  Deventer

Wij wensen je veel leesplezier!