Kop van Noord-Holland

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. En door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld als je partner overlijdt, of als je gaat scheiden of je baan kwijtraakt. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften op je wachten, of dat er rekeningen zijn die je allang had moeten betalen. Blijf niet te lang rondtobben, maar laat je helpen. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Hoe gaat het in zijn werk?

Nadat je je hebt aangemeld wordt er een vrijwilliger toegewezen. Deze neemt contact op met je om te bespreken wat hij of zij kan doen.

De bedoeling is om de administratie weer overzichtelijk en op orde te krijgen door samen hiermee aan de slag te gaan zodat men er wellicht op een bepaald moment weer zelfstandig mee verder kan.

Wat zijn de kosten?

De werkzaamheden van de vrijwilliger zijn kosteloos. Voor eventuele materialen zoals, mappen, tabbladen en/of stickers zorg je zelf.

Wil je je aanmelden?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Thuisadministratie Coördinator, Marten Kalis 06-35122540.

Thuisadministratie in beeld

Wil je weten wat Thuisadministratie doet, kijk dan hier voor een paar voorbeelden.