Thuisadministratie

Den Helder & Schagen

Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. En door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld als je partner overlijdt, of als je gaat scheiden of je baan kwijtraakt. Blijf niet te lang rondtobben, maar laat je helpen. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar desnoods wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Hoe gaat het in zijn werk?

Nadat je je hebt aangemeld gaan we inventariseren wat er gedaan moet worden. A.h.v. deze bevindingen koppelen we je aan een goed opgeleide vrijwilliger die je op vertrouwelijke basis gaat ondersteunen.

Financieel café

Voor kortstondige hulp (invullen van een formulier of een vraag over een financiele/administratieve aangelegenheid) is er voor de inwoners van Schagen een steunpunt in Pand Raak, Laan 21 1741EA Schagen

Elke vrijdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur is daar een vrijwilliger aanwezig.

Wat zijn de kosten?

De werkzaamheden van de vrijwilliger zijn kosteloos. Voor eventuele materialen zoals, mappen, tabbladen en/of stickers zorg je zelf.

Wil je je aanmelden?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Thuisadministratie Coördinatoren, Denise van Dijk of Brian de Wit. Aanmelden kan ook via de onderstaande knop.

Thuisadministratie in beeld

Wil je weten wat Thuisadministratie doet, kijk dan hier voor een paar voorbeelden.

//www.youtube-nocookie.com/embed/kC2SoIT1lTY