Midden-Brabant

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen en te houden.

Vrijwilligers van de werkgroep Thuisadministratie geven administratieve ondersteuning aan mensen die niet in staat zijn zelfstandig hun (financiële) administratie bij te houden.

Waarom Thuisadministratie?

Het komt vaak voor: een schoenendoos vol ongeopende post en onbetaalde rekeningen, problemen met diverse bedrijven en instellingen, schulden en afbetalingsregelingen. Mensen zijn vaak volledig het overzicht kwijt. Het evenwicht tussen inkomsten en uitgaven is daardoor vaak zoek: ze zijn de greep op de papierwinkel kwijt.
Deze mensen beschikken niet over de financiële middelen om een beroepskracht in te schakelen zoals een boekhouder. Vaak is er sprake van schaamte over de ontstane situatie. Naast administratieve ondersteuning is er soms ook behoefte aan mentale steun.
Dankzij de persoonlijke begeleiding door een vrijwilliger kan de cliënt uiteindelijk zelf het heft in handen nemen. Het is altijd fijn te horen dat mensen door de hulp van een vrijwilliger weer volledig zelf controle hebben over hun financiën.

Waar werken wij?

Humanitas Thuisadministratie is op dit moment actief in Tilburg, Oisterwijk en Dongen. Humanitas heeft veel contact met andere organisaties en instellingen, bijvoorbeeld Platform Sociale Zekerheid en ContourdeTwern.

Daarnaast is er intensief contact met Schuldhulpverlening, het Instituut Maatschappelijk Werk (IMW), woningbouwverenigingen en verzekeraars. Een goed netwerk is van groot belang om van het project Thuisadministratie een succes te maken.