Midden-Drenthe

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt met het op orde brengen én houden van administratie en financiën.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. Door omstandigheden kan het overzicht kwijt zijn geraakt. Bijvoorbeeld door het overlijden van een partner, door verlies van werk en een scheiding. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften zich opstapelen en rekeningen die allang betaald hadden moeten worden, niet betaald zijn.  Blijf niet te lang rond tobben, maar zoek hulp. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor jou.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

flyer_thuisadministratie.pdf

De werkwijze

Je kunt jezelf aanmelden voor Humanitas Thuisadministratie of doorverwezen worden door een instantie. De contactpersoon van de Thuisadministratie komt vervolgens bij jou op bezoek en onderzoekt bij welke ondersteuning jij het meest gebaat bent. Daarna zoekt deze een vrijwilliger die bij jou past. Bij vragen kun je altijd een beroep doen op de contactpersoon.