Noord-Kennemerland

Thuisadministratie

Humanitas Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Steeds meer mensen vinden het lastig om rond te komen, lopen vast in de veelheid aan regels of het moeilijke taalgebruik in brieven van instanties.

Grote levensgebeurtenissen zoals een scheiding, het verlies van werk of een dierbare kunnen zorgen voor vragen of onduidelijkheden met uw administratie. Ook steeds meer mensen vinden het lastig om financieel rond te komen.

Met de hulp van de Humanitas vrijwilliger kan er duidelijkheid en inzicht worden verkregen over uw administratie en/of financiën.

 

Geschoolde vrijwilligers van Humanitas Thuisadministratie bieden in Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk hulp bij vragen rondom uw administratie en financiën. De vrijwilliger kan u helpen bij het op orde brengen en houden van uw administratie of budgetteren. De hulp is tijdelijk en voor de duur van maximaal een jaar. Deelname aan het project Thuisadministratie is kosteloos en alles gebeurt onder uw eigen verantwoordelijkheid en regie bij u thuis.

Voorbeelden van hulp zijn: het aanvragen van toeslagen, het ordenen en uitzoeken van brieven of zoeken naar ruimte in het budget om schulden af te lossen. Ook het samenstellen van een dossier voor een schuldhulpverleningstraject of het opzetten van een eigen administratie na een schuldhulpverleningstraject of bewindvoering is mogelijk.

Aanmelden of informatie kan via 072-5401800 of thuisadministratie.nkl@humanitas.nl

De coördinator komt aansluitend bij u thuis langs voor een intakegesprek. Als de vraag passend is binnen de thuisadministratie volgt er een koppelingsgesprek met een vrijwilliger en kunt u samen aan de slag.