Noord-Veluwe

Thuisadministratie

Thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. En door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld als je partner overlijdt, of als je gaat scheiden of je baan kwijtraakt. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften op je wachten, of dat er rekeningen zijn die je allang had moeten betalen. Blijf niet te lang rondtobben, maar laat je helpen. Humanitas Thuisadministratie is er speciaal voor.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Hulp nodig bij uw administratie?

Het wordt er voor veel mensen niet eenvoudiger op om het overzicht te houden over allerlei regelingen en de eigen papieren. Door omstandigheden kunnen rekeningen en formulieren zich opstapelen: rekeningen van huur, gas, water en licht, maar ook allerlei thuis in te vullen formulieren over uw eigen inkomen.

Hebt u last van die enorme papieren rompslomp? Kunt u zelf verantwoordelijkheid dragen voor uw administratie, maar bent u tijdelijk niet in staat om uw administratie te doen? Dan kunt u een beroep doen op ondersteuning van de vrijwilligers van Humanitas Thuisadministratie.

 

Wat is Humanitas Thuisadministratie?

Het project Thuisadministratie is bedoeld voor mensen, van alle leeftijden, die moeite hebben hun administratie te organiseren en hierbij behoefte aan wat steun ervaren.

Mensen worden door een vrijwilliger geholpen bij het ordenen van de administratie, het regelen van automatische betalingen, het bijhouden van post en bankoverschrijvingen en dergelijke. Ook kan geholpen worden bij aanvragen van bijvoorbeeld bijzondere bijstand en huursubsidie.

 

Hoe lang wordt u geholpen?

Humanitas biedt ondersteuning, totdat u weer zelfstandig grip heeft op uw financiële en administratieve situatie, maximaal 1 jaar. We gaan niet uit van wat u niet kunt, maar van wat u kan!   

De dienstverlening kenmerkt zich door gelijkwaardigheid, eigen regie en verantwoordelijkheid voor jezelf én de ander. Aan onze hulp zijn geen kosten verbonden.

 

Wie komt u helpen?

Na een eerste kennismakingsgesprek met de coördinator, komt een speciaal voor dit werk opgeleide vrijwilliger bij u thuis om u te ondersteunen. 

De vrijwilligers van de werkgroep Thuisadministratie hebben over hetalgemeen veel administratieve ervaring en levenservaring. Verder mag u van vrijwilligers verwachten dat zij betrouwbaar, geduldig en enthousiast zijn, discreet met vertrouwelijke zaken omgaan, georganiseerd kunnen werken, regelmatig beschikbaar zijn en in overleg met u afspraken maken.

 

Hoe kunt u zich aanmelden?

Hebt u nog vragen over deze ondersteuning of wilt u zich aanmelden, neem dan contact op met de coördinator, zie onderstaand telefoonnummer. Ook als u zelf als vrijwilliger wilt helpen, kunt u contact opnemen met de coördinator.

Coördinator Thuisadministratie:
06-55573249