Jaarverslag 2020

Inleiding Jan van Gammeren

Toen we elkaar eind vorig jaar spraken in de zaal van de Holdert, hadden we nog geen flauw idee wat jaar 2020 voor ons in petto had. We hadden gewoontegetrouw vele activiteiten gepland en ook de onderlinge afspraken ingepland voor overleg in diverse vormen.
Echter, al snel bleek dat 2020 totaal anders zou verlopen. De eerste districtsvergadering werd in zijn geheel afgezegd, de tweede in oktober werd een virtuele versie en evenzo is het ons allen vergaan met coördinatie overleggen, bestuursvergaderingen en onze contacten met onze cliënten.

Veel van onze activiteiten werden eerst doorgeschoven 'tot na de zomervakantie' en vervolgens naar 2021. Aan de andere kant: de nieuwe werkelijkheid heeft ook mooie nieuwe oplossingen geboden waar de bestaande dienstverlening niet meer mogelijk was. Zo heeft de Opeinder voetbalvereniging ONT, C selectie, de Sint geholpen om alle cadeaus bij de kinderen bezorgd te krijgen. De Sint heeft ons gemeld deze belangeloze maatschappelijke inspanning zeer te waarderen!

Veel van onze cliënten worden tegengehouden in hun vraag en behoeftestelling voor hulp en daarnaast zijn er, zoals bekend, grote risico’s verbonden aan bijeenkomsten in gesloten ruimtes. We missen allemaal het “samenzijn” in deze rare tijden en we realiseren ons dat onze gezondheid vele malen belangrijker is. Juist nu beseffen wij allemaal wat een voorrecht het is in Friesland te mogen wonen. We kunnen genieten van wat de omgeving buiten ons biedt.
Het jaar 2020 eindigt met een samenleving die door op slot te gaan elkaar weer perspectief wil bieden naar de toekomst, daardoor hopen we elkaar begin volgend jaar weer in goede gezondheid persoonlijk te kunnen treffen!

Als laatste wil ik iedereen bedanken voor alle inspanningen die dit jaar onder deze moeilijke omstandigheden zijn geleverd.

Jan van Gammeren

Lees hier het complete jaarverslag