Tynaarlo

Thuisadministratie

Hulp bij thuisadministratie helpt je je financiën en administratie op orde te brengen én te houden.

Financiële of administratieve zaken zijn niet ieders hobby. Door omstandigheden kun je het overzicht kwijtraken, bijvoorbeeld als je partner overlijdt, als je gaat scheiden of als je je baan kwijtraakt. Dan kan het gebeuren dat er schoenendozen vol bankafschriften op je wachten of dat er rekeningen zijn die je allang had moeten betalen. Blijf niet te lang tobben, maar laat je helpen.

Een vrijwilliger helpt je je financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. We zetten samen je inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar je recht op hebt en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kun je zelf je weg vinden in je eigen administratie en financiën. Een hele zorg minder. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Onze vrijwilligers worden door ons geschoold of hebben al veel administratieve ervaring. Zij kunnen met hun vragen altijd terecht bij een beroepskracht van Humanitas. Ook komen de vrijwilligers regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen. Omdat ze met vertrouwelijke informatie werken, worden ze door ons zorgvuldig geselecteerd. Elke vrijwilliger moet onder meer beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag.

In een korte film vertelt een deelnemer van de thuisadministratie haar verhaal.

Rabobank geeft ook informatie over de thuisadministratie van Humanitas.

Reacties op thuisadministratie

"Doen jullie dit gratis? Wat geweldig, want ik kan geen accountant betalen."

“Ik zou niet weten hoe ik alleen weer orde in mijn financiële chaos had moeten krijgen. Kan ik jullie niet financieel steunen?” [ja; door een donatie of door lid te worden]

“Er zit hier iemand op mijn spreekuur die heel graag hulp wil bij het invullen van formulieren die hij veel te ingewikkeld vindt en hem volledig overstuur maken. Kunt u z.s.m. hulp bieden?”

“Wij komen bij een gezin dat de binnenkomende post niet goed kan lezen en afhandelen. Daarbij helpen, kost ons teveel tijd. Willen jullie helpen met post behandelen, telefoontjes plegen en zonodig brieven schrijven?”

“Dankzij jullie steun,  hebben we onze administratie weer op orde en hebben we geleerd om pas geld uit te geven als we dat ook echt hebben. We kunnen het nu weer zelf en mogen weer hulp vragen als we vastlopen of geen oplossing zien.”

"Het geeft mij een goed gevoel iets te doen voor anderen, naast mijn administratieve baan in het onderwijs. Het moet natuurlijk wel klikken, want het gaat soms om vertrouwelijke informatie."

Daarnaast is er het verhaal van John.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de coördinator, Anneke Reijnders. Haar contactgegevens vind je aan de rechterkant van deze pagina.