Vrijwilliger Thuisadministratie

Help jij iemand om zijn administratie weer op orde te krijgen?  

We zoeken: 

Vrijwilligers Thuisadministratie 

Humanitas is er voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Met ons project Thuisadministratie helpen we jaarlijks 100 mensen bij het op orde brengen en houden van hun financiële administratie. De vrijwilliger zorgt er daarnaast bij dat de deelnemer zelfredzaam wordt en na afloop zelf de administratie bij kan houden.  

Onze deelnemers zijn divers. Het kan zijn dat iemand nooit de administratie gedaan heeft en dat ineens door scheiding of overlijden van de partner zelf moet gaan doen. Of dat iemand door omstandigheden (zoals ziekte) de administratie niet heeft bijgehouden, waardoor het overzicht weg is en schulden zijn ontstaan.  

Als vrijwilliger Thuisadministratie ga je aan de slag om inzicht en overzicht te creëren; de administratie in mappen op te ruimen en eventuele schulden in kaart te brengen. De deelnemer houdt daarbij de regie en blijft zelf verantwoordelijk. Als vrijwilliger ondersteun je daarbij.  

Humanitas, afdeling Utrecht werkt met ruim 20 vrijwillig coördinatoren, een afdelingsbestuur én 450 vrijwilligers elke dag voor 450 deelnemers van verschillende activiteiten. Onze afdeling werkt vanuit de thema’s Armoede, Eenzaamheid en Opgroeien, verdeeld over acht activiteiten. 

Wij vragen: 

  • Affiniteit met onze uitganspunten  
  • Sociale vaardigheden
  • Goed in staat om te ordenen en overzicht te creëren
  • Computervaardigheden
  • Een Verklaring Omtrent Gedrag (betaald door Humanitas)
  • Beschikbaar voor 1 a 2 uur per week, bij voorkeur voor een periode van een jaar.  

Wij bieden: 
  • Een goede basistraining voor je aan de slag gaat (online en tijdens een trainingsbijeenkomst) 
  • Begeleiding en intervisie  
  • Eventuele onkosten worden vergoed.  

Neem voor meer informatie of om je aan te melden contact op met Rosanne of Jonne via thuisadministratie.utrecht@humanitas.nl of 06-13298873. 

Terug naar overzicht