Zoetermeer

Hulp bij thuisadministratie

Voor iedereen in Zoetermeer die schulden heeft of de regie over administratie, geldzaken en financiën kwijt is.

Hulp bij Thuisadministratie
Steeds meer mensen in Zoetermeer verliezen het overzicht over hun administratie, geldzaken en financiën en belanden in de schulden. Zij weten zich geen raad meer met de hedendaagse papierwinkel en ingewikkelde formulieren. Ook inzicht krijgen in de persoonlijke financiën is lastig. Wat zijn uw inkomsten en wat zijn uw uitgaven? De oorzaken kunnen divers zijn. Denk aan het verlies van werk, een echtscheiding, het verlies van een partner, verkeerde beslissingen, de stress van steeds maar terugkerende of oplopende schulden, ziekte of huiselijke problemen. Als er geen hulp wordt gezocht, gaat het van kwaad tot erger. Met alle gevolgen van dien.

Humanitas helpt
Wij helpen via Hulp bij Thuisadministratie iedereen die behoefte heeft aan ondersteuning voor het zoeken naar oplossingen voor schulden. Of het nu gaat om beginnende schulden, terugkerende schulden of oplopende schulden. Onze deskundige vrijwilligers helpen deelnemers aan het scheppen van orde in de administratieve chaos die kan zijn ontstaan. Zo krijgt u als deelnemer meer inzicht in uw financiën en zet u gezamenlijk uw inkomsten en uitgaven op een rij. Op deze manier kunt u samen een bestedingsplan opstellen, schulden aflossen en afspraken maken om problemen op te lossen en die in de toekomst te voorkomen. Doel is om u als deelnemer weer zelfredzaam te maken en u de regie over uw financiën terug te geven. Uiteraard gaan onze vrijwilligers zeer zorgvuldig om met uw privacy.

Praktisch
De vrijwilliger van Humanitas komt thuis bij u langs en zal samen met u uw post openen en archiveren, u helpen bij het opstellen van een bestedingsplan, indien nodig samen met u een schuldenoverzicht maken en helpen bij het opstellen van een aflossingsplan. De vrijwilliger helpt u dus om uw schulden af te lossen, uw administratie op orde te krijgen en te houden en om tijdig uw betalingen te doen. Mocht het nodig zijn, dan kan de vrijwilliger u doorverwijzen naar andere hulpinstanties, zoals bijvoorbeeld de Schuldhulpverlening van de gemeente Zoetermeer. Ook in die situatie kan begeleiding worden geboden door een vrijwilliger. Alles dat wordt besproken, blijft tussen u en de vrijwilliger. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Heeft u hulp nodig?
Wilt u zich aanmelden of een van uw cliënten doorverwijzen voor Hulp bij Thuisadministratie/begeleiding bij schulden? Vul dan het volgende contactformulier volledig in of neem contact met ons op via het telefoonnummer 06-83889734.

Wilt u vrijwilliger worden?

Wij zijn voor Hulp bij Thuisadministratie altijd op zoek naar extra vrijwilligers en coördinatoren. Kijk hier voor onze actuele vacatures.

Heeft u vragen?
Neem voor vragen of algemene informatie over Hulp bij Thuisadministratie contact met ons op via 06-83889734 of thuisadministratie@humanitaszoetermeer.nl

Dit zijn onze coördinatoren:


Marijke Balk

Telefoon: 06-3511 1586
E-mail: marijkebalk@humanitaszoetermeer.nl


Cees van Stijn

E-mail: ceesvanstijn@humanitaszoetermeer.nl
Telefoon: 06-3511 5527


Marleen van Noortwijk
E-mail: marleenvannoortwijk@humanitaszoetermeer.nl
Telefoon: 06-1312 2659


Frank van Eijk
E-mail: frankvaneijk@humanitaszoetermeer.nl
Telefoon: 06-3511 5902

Secretariaat
voor coördinatie telefonische intakes
Telefoon: 06-8388 9734
E-mail: aanmelding.ta@humanitaszoetermeer.nl

Project-ondersteuning

E-mail: thuisadministratie@humanitaszoetermeer.nl

Externe pagina op www.startpuntgeldzaken.nl

Geldplannen: uw online actieplan

U kunt in Zoetermeer gebruikmaken van online geldplannen. Met deze geldplannen krijgt en houdt u uw geldzaken op orde. U vult uw plan – anoniem – in, en u hebt na invullen een actieplan in handen. U weet precies wat u kunt doen om uw situatie te verbeteren.

De geldplannen zijn beschikbaar gesteld door Humanitas, afdeling Zoetermeer, in samenwerking met de gemeente Zoetermeer. Ze maken onderdeel uit van Startpunt Geldzaken van het Nibud.