Zwolle

Word jij onze nieuwe vrijwilliger(ster) voor de thuisadministratie?

Heb jij geen moeite met de thuisadministratie en met overzicht te houden? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe vrijwilliger. Tenslotte kunnen heel veel mensen nog wat van jou leren; mensen die wel in de problemen zijn gekomen omdat ze geen orde en overzicht in hun thuisadministratie hebben. Humanitas Kampen helpt deze mensen en dat doen we graag met jou als een van onze vrijwilligers!

Er zijn veel mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Mensen die tijdelijk het inzicht ontbreekt over de inkomsten en de uitgaven. Waar komen alle rekeningen vandaan, welke inkomsten heb ik, waar gaat mijn geld aan op en heb ik recht op toeslagen?

'Menigeen heeft geen idee wat er maandelijks in en uit gaat', weet Ingrid Blind, coördinator thuisadministratie bij Humanitas Kampen. De non-profit organisatie biedt getrainde vrijwilligers die mensen helpen met het opzetten van een overzichtelijke thuisadministratie. 'Consumenten met een geordende administratie hebben minder vaak betalingsachterstanden,' weet Ingrid. 'Ze zien minder vaak een rekening over het hoofd en hebben minder abonnementen waarvan zij zich niet (meer) bewust zijn.'

'Gelukkig durven steeds meer mensen de schaamte te trotseren en melden zich bij ons aan. Vanwege deze toenemende vraag zoeken we dus ook nieuwe vrijwilligers. Kortom: denk jij iets voor je medemens te kunnen betekenen en wil je graag helpen? Meld je aan en maak het verschil. Doe iets voor je medemens en help hen o.a. weer grip op hun financiën te krijgen!
Vrijwilligers van Humanitas Kampen krijgen een gedegen basistraining en volop ondersteuning van ons professionele team om als vrijwilliger mensen in nood te helpen.

Je opgeven als vrijwilliger kan door Ingrid een mail te sturen op i.blind@humanitas.nl of door te bellen met 06-20554008.

Terug naar het nieuwsoverzicht